Over ons

Echte vakmensen

Maters en Hermsen is de optelsom van 30 jaar ervaring, zestien bedreven journalisten, vormgevers, artdirectors, programmeurs en stafmedewerkers en een heel leger aan flexibele redacteuren, fotografen, projectleiders, videomakers, podcastmakers. Daardoor hoeven onze opdrachtgevers zich nooit zorgen te maken om het proces of de deadline.

  • Marjolijn Schoonderbeek
    Marjolijn Schoonderbeek artdirector, eventdesign

    Marjolijn is niet alleen artdirector maar ook teamleider van de vormgevers. De stille kracht en planningskoningin van haar eiland schakelt moeiteloos tussen medewerker en management, klant en leverancier, offerte en aanbesteding, planning en design zonder ooit een deadline te missen. Specialist in eventdesign (Voorbij de verwarring, Dorpenfestival) en artdirector van V&VN, PUUR natuur en GeZZond.

  • Joke van Rooyen
    Joke van Rooyen communicatieadviseur, contentmanager

    Naast haar lange loopbaan als eindredacteur is Joke altijd blijven schrijven voor opdrachtgevers. Vertaalt communicatievragen van klanten naar aansprekende media en is taalliefhebber in hart en nieren. Draait haar hand niet om voor interviews in het Engels, Frans of Spaans. Haar achtergrond als communicatieadviseur leidde al tot diverse communicatieadviezen bij bedrijven en overheden. Daarnaast geeft Joke trainingen in (eind)redactievaardigheden. Bladmanager van o.a. RAAD magazine(voor bestuurders, commissarissen en NextGen), Magazine voor Melkveehouders (voor relaties) en Zingeven (voor donateurs).

  • Rody van der Pols
    Rody van der Pols camerajournalist, contentmanager

    Verhalen met inhoud in een paar minuten beeld samenvatten is Rody’s specialisme. Als camera-journalist maakt hij video’s voor online media. Script bedenken, filmen, interviewen, monteren, na-bewerken: alles doet hij zelf. Voor opdrachtgevers als de VNG, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, ASN Bank en Nova College. Daarnaast schrijft hij artikelen en is hij eindredacteur van de Havenkrant en DeltaLife.

  • Kaisa Pohjola
    Kaisa Pohjola artdirector, eventdesign

    Design zit de van oorsprong Finse Kaisa in haar genen. Specialist in tekst-beeldintegratie en het koppelen van de beste illustrator of fotograaf aan ieder artikel. Kaisa heeft een heel eigen stijl van vormgeven waarmee ze festivals een eigen identiteit en magazines een eigen signatuur geeft. Dat komt mede door haar illustratie skills. Kaisa is specialist in het maken van huisstijlen voor festivals en artdirector van o.a. Kans, ZinGeven en de Medisch Specialist.

  • Jeroen Maters
    Jeroen Maters conceptontwikkelaar, communicatiestrateeg

    Van bladenmaker tot festivals met inhoud, Jeroen is naast directeur al 30 jaar het creatieve brein achter veel grensverleggende concepten. Van de grootste krant van Nederland (de Havenkrant) tot een crossmediaal concept voor vier grote regionale dagbladen en van het grootste multidisciplinaire congres over stedelijke ontwikkeling in Nederland (Dag van de Stad, zeven jaargangen) tot een driedaags festival over vitaal oud worden in Lissabon (Lisboa Idade). Denkt groots met één doel: verhalen delen om mensen te bewegen.

     

  • Caroline Togni
    Caroline Togni contentmanager, trainer

    Caroline is journalist in hart en nieren, verhalen vertellen en delen drijft haar. Verhalen over mensen en hun emoties, in woord en beeld en met wisselende invalshoeken. Caroline is goed in plannen en op haar best als ze op reportage gaat, interviewt, schrijft, teksten redigeert, proeven controleert, beeldredactie doet, bladmanagement voert, creatieve brainstorms begeleidt, opdrachtgevers adviseert, coacht of onderwijst. Alles voor het beste resultaat. Eindredacteur van o.a. Kans, Goedgeld, IO en PUUR natuur.

  • Maureen Land
    Maureen Land event designer, contentmanager

    Zolang er zich nieuwe media of events aandienen kan Maureen haar creativiteit kwijt in concepten, artikelen, werkvormen of programmering. Wat de boodschap ook is, zij weet die voor elke doelgroep te vertalen of dat nu hoogopgeleide professionals zijn of kinderen. Vertaalt die boodschap het liefst voor een breed publiek, zoals de omwonenden van de haven van Rotterdam, de bezoekers van het Democratiefestival of de medewerkers van grote organisaties. Hoe meer diversiteit onder het (lezers)publiek, hoe meer mogelijkheden voor creatieve invalshoeken dat biedt. Opgeleid als historicus en docent, begon zij haar loopbaan in de theaterwereld voordat zij in 2000 bij Maters en Hermsen kwam werken.

  • Fred Hermsen
    Fred Hermsen communicatiestrateeg, conceptontwikkelaar

    Fred heeft 27 jaar ervaring in het bedenken van nieuwe concepten voor media, of dat nu magazines, websites of events zijn. Dat begon in 1993 op een zolderkamer, samen met mededirecteur Jeroen. Hij houdt van bladen maken. Is bedenker van diverse bladconcepten – zoals Leidraad, Kans en de Medisch Specialist –en houdt van inhoudelijke programmering, bijvoorbeeld voor de Nacht van Ontdekkingen en het Dorpenfestival. Hij adviseert daarnaast opdrachtgevers en collega’s en geeft met regelmaat trainingen mediaconcepten en creatief schrijven.

  • Jan Peter Hemminga
    Jan Peter Hemminga artdirector, infographicmaker  

    Zijn jarenlange ervaring als vormgever van diverse media maakt Jan Peter multi-inzetbaar. Zijn interesse in wetenschap en zijn ambitie om zaken visueel begrijpelijk te maken, verklaren zijn liefde voor het maken van infographics. Regelmatig terug te vinden in de Havenkrant, de krant waar hij al tien jaar zijn designtalent en Rotterdamse roots in kwijt kan. Specialist in beeldbewerking en daarnaast artdirector van o.a. DeltaLife en Koppeling.

  • Marcel Gansevoort
    Marcel Gansevoort  online marketing specialist, contentmanager

    Van origine Fries die zich van sportjournalist tot eindredacteur ontwikkelde en inmiddels ook tot content marketing specialist. Hij is allrounder in online media, SEO, web analytics en content planning en bouwt zelf websites in het populaire WordPress. Marcel is een ervaren eindredacteur en werkt onder meer voor online publicaties van kennisinstituten zoals Deltares en MARIN en is verantwoordelijk voor het jaarlijkse TO2-magazine. Verder is hij is eindredacteur van de Havenkrant en de Overal, het personeelsmagazine van het ministerie van IenW.

  • Rachida Moussaten
    Rachida Moussaten officemanager

    Al meer dan tien jaar houdt Rachida op de achtergrond ons bureau overeind en zorgt ervoor dat wij zorgeloos kunnen werken. Even gemakkelijk ontfermt ze zich over administratieve als facilitaire zaken. Ze beheert agenda’s, bureauplanningen, ontfermt zich over AVG, personeelszaken, freelancers, de ICT, het onderhoud en verbouwingen van ons pand. Bel ons algemene nummer en je krijgt met Rachida te maken, en dat is altijd een goed teken.

  • Stephan van den Burg
    Stephan van den Burg artdirector, beeldspecialist

    Kunstenaar, vormgever, journalist – Stephan bezit alle vaardigheden en kwaliteiten die hem tot bladenmaker pur sang maken. Inhoud en vorm gaan bij Stephan altijd samen. Zijn werk krijgt meerwaarde door zijn kunstenaarsblik en jarenlange ervaring als journalist. Volgt de wereldwijde trends in bladen maken op de voet en heeft een scherp oog voor fotografie. Beeldspecialist en bedenker van veel bladconcepten zoals RAAD, artdirector van o.a. Leidraad, IO, Sozavox.

  • Heino van Benthum
    Heino van Benthum crossmedia strateeg, conceptontwikkelaar

    Communicatieadviseur, journalist, eindredacteur en docent Heino is nogal veelzijdig. Ontwikkelt communicatie- en mediaconcepten, adviseert en maakt zelf verhalen. Is goed thuis in omgevingscommunicatie en communicatie rond maatschappelijke thema’s. Bedenker van de Havenkrant, 24/7 en het Democratisch zakboekje. Geeft leiding aan het team Communicatie en Journalistiek bij M&H. Andere projecten: 10 jaar Islamitische Geestelijke Verzorging, Voorbij de Verwarring en de Summer School Democratie.

Start typing and press Enter to search