Print

Is de comeback van papieren magazines een laatste stuiptrekking of een blijvertje? De toekomst zal het zeggen.

Jongeren marketeers wijzen graag op het online gedrag van de jeugd (geen tv, geen papier). Maar dat geluid klonk vijftien jaar geleden ook al, toen datagebruik op mobiele telefonie en iPads een enorme vlucht maakte. De onderzoeken laten zien dat de leeftijd waarop mensen papieren bladen wél waarderen in al die jaren niet significant gestegen is. Dat betekent dat een aanzienlijk deel van de jongeren van toen bij het klimmen der jaren papier zijn gaan omarmen (los van de jongeren die tijdschriften tegenwoordig ook juist hip vinden).

Papieren magazine in ere houden

Maters & Hermsen heeft het bladenvak altijd in ere gehouden. Waar we zien dat veel bureaus sinds de jaren 2000 de omslag gemaakt hebben naar online activiteiten, bleven bladontwikkeling, -redactie en vormgeving onveranderd de kern van ons bedrijf vormen. Magazines vormen een compositie van journalistieke artikelen en rubrieken waarmee je een samenhangend wereldbeeld kunt schetsen, en dat is mooi meegenomen in de versnipperde wereld die we online tegenkomen. Onze bladenkennis en -kunde zijn behouden en dat levert mooie kansen op voor organisaties die impact willen maken met papieren journalistieke media.

We combineren onze diepe kennis van het vak (die we jarenlang ook hebben gedeeld met bladenmakers van nu in onze opleidingen) met een gezonde nieuwsgierigheid en experimenteerdrift. Want de wereld verandert en tijdschriften moeten daarin meebewegen. Zo houden we alle papieren uitgaven fris en fruitig.

Start typing and press Enter to search