Mensen en verhalen van Humanitas

Een restyle van hun magazine Van Mens tot Mens. Een nieuwe uitstraling en minder pagina’s, dat wilde Humanitas de vrijwilligersorganisatie die jaarlijks 74.000 deelnemers ondersteunt. Meer mensen in het magazine zien en meer verhalen delen, dat wilden wij. Het resultaat: Het Humanitas magazine van 32 pagina’s vol menselijke portretten en verhalen, van deelnemers die hulp vragen en van vrijwilligers en donateurs die tijd en geld geven. We bedachten een concept dat past bij de organisatie en de lezers. Laagdrempelig, met ruimte voor mensen, voor persoonlijke verhalen en fotografie die daarbij past. Dichtbij, echt en soms kwetsbaar.

Van Mens tot Mens verschijnt twee keer per jaar. Wij verzorgen de vormgeving, beeldredactie en geven redactioneel advies. We putten uit een beeldbank vol prachtige foto’s van deelnemers en vrijwilligers, maar we laten ook nieuwe verhalen fotograferen.

Door verhalen te delen, wil Humanitas de lezers betrekken bij hun doel: mensen helpen die hulp vragen, omdat ze eenzaam zijn bijvoorbeeld of moeite hebben met het opvoeden van hun kinderen. Naast het magazine ontwierpen we in de dezelfde stijl een nieuwsbrief die 8 x per jaar zal verschijnen.

opdrachtgever: Humanitas 
Maters en Hermsen: concept, advies, ontwerp, beeldredactie, vormgeving
doelgroep: leden, donateurs, vrijwilligers, beroepskrachten, externe relaties (oplage 25.000)
contact: Maureen Land en Marjolijn Schoonderbeek.

Start typing and press Enter to search

Send this to a friend