Havenkrant, de grootste krant van Nederland
Hoe breng je havenactiviteiten die steeds verder van de bewoonde wereld plaatsvinden weer onder het oog van bewoners? Hoe laat je zien dat de haven constant verandert? Hoe overtuig je mensen dat de haven meer is dan schepen en industrie? Hoe toon je aan dat de haven belangrijk is voor bewoners en zij voor de haven? Tien jaar geleden bedachten we samen met het Havenbedrijf een huis-aan-huiskrant die de haven terug moest brengen in het denken en de beleving van omwonenden. De Havenkrant, omgevingskrant én grootste krant van Nederland, valt vier keer per jaar op de mat bij 530 duizend huishoudens in de regio Rijnmond. Iedere editie zoeken we naar nieuwe onderwerpen en invalshoeken om zoveel mogelijk doelgroepen te betrekken bij de haven. Of het nu om jongeren, ouderen, natuurliefhebbers, werkzoekenden of scheepsspotters gaat, inspiratie is nooit ver weg want de haven barst van de mooie verhalen en beelden. Het resultaat is een good old paper met een menselijk ‘smoel’ dat al een aantal prijzen won. Naast de papieren versie is er een digitaal platform, de Havenkrant Online, waar we ook voor schrijven en filmen.
Opdrachtgever: Havenbedrijf Rotterdam
Maters en Hermsen: concept, eindredactie, beeldredactie, redactie, vormgeving
Doelgroep: 530.000 huishoudens in regio Rijnmond
Wanneer: sinds 2009
contact: Rody van der Pols