#stoerehavenberoepen voor Havenkrant Online
“Het is bijna niet uit te leggen wat ik doe. Mijn vrouw snapte het ook niet, toen heb ik haar maar meegenomen naar m’n werk”, zegt betonstaalvlechter in de Rotterdamse haven Marco Willemstijn. “Je moet echt zien wat ik doe, voordat je het snapt.”
En dat vonden wij nou ook. Daarom maakten we voor de Havenkrant Online een filmpje op zijn werkplek. Een nieuwe rubriek was geboren: #stoerehavenberoepen. We kunnen nog wel even vooruit, want er werken dagelijks zo’n 385.000 mensen in en om de Rotterdamse haven.
Havenkrant Rotterdam
Met de Havenkrant online (die vier keer per jaar verschijnt huis-aan-huis bij omwonenden van de haven van Rotterdam en online nieuws brengt over de haven) wil uitgever het Havenbedrijf laten zien wat er allemaal gebeurt in de haven.
De rubriek draagt hieraan bij. Het werkt: uit lezersonderzoek blijkt dat lezers van de Havenkrant positiever over de Rotterdamse haven zijn dan niet-lezers.
De eerste afleveringen van de rubriek #stoerehavenberoepen zijn ook te zien op de tentoonstelling de haven WERKT in informatiecentrum FutureLand op Maasvlakte 2.
opdrachtgever: Havenbedrijf Rotterdam
Maters en Hermsen: concept en productie videoreeks
bereik: 500.000 omwonenden van de Rotterdamse haven
wanneer: 2019
contact: Rody van der Pols