Facts & figures en de zin van het geven
Cordaid is een hulporganisatie met katholieke wortels die zich internationaal inzet voor moeders en kinderen en in Nederland voor arme mensen. Cordaid geeft geld als ontvangers aantoonbaar resultaat boeken en werkt nauw samen met lokale partners. In het donateursmagazine ZinGeven laten we met facts & figures bij praktisch ieder artikel zien hoe donaties worden ingezet en welke projecten renderen.
Een zakelijke benadering die lezers zeer op prijs stellen. ZinGeven speelt niet in op de tegenstellingen arm en rijk of wit en zwart. We mixen deze tegenstellingen in tekst en beeld en geven aan rijkdom een ruime interpretatie. Kritische vragen en dillema’s gaan we niet uit de weg. Al met al laat ZinGeven zien dat we ook veel kunnen leren van mensen die het slechter hebben getroffen dan wij.
opdrachtgever: Cordaid Nederland
Maters en Hermsen: concept, eindredactie, artikelen, beeldredactie, vormgeving
doelgroep: donateurs
wanneer: sinds 2014
contact: Joke van Rooyen en Kaisa Pohjola