De VNG-kiosk, blikvanger van de beursvloer
Het concept bedenken voor de beursstand voor het VNG-jaarcongres is ieder jaar weer een feestje. Inclusief vonkende brainstorms en de brandende ambitie om de blikvanger van de beursvloer te zijn – we strijden met zo’n 160 andere stands om de aandacht. Door een eigenzinnige draai aan het jaarthema te geven krijgen we die aandacht ook. In 2016 bedachten we een brillenoptiek. VNG-opticiens daagden de bezoekers uit steeds door een andere bril naar vraagstukken te kijken. Het jaar erna maakten we samen met VNG-trainees rond het thema fake news een serie tijdschriften- en kranten vol lokaal nepnieuws. Die kranten ‘verkochten’ we vanuit een kiosk onder het motto ‘De VNG zet de feiten voor u op een rijtje’, tot groot vermaak van de bezoekers.
opdrachtgever: VNG Connect
Maters en Hermsen: conceptontwikkeling beursstand
wanneer: 2015-2017
doelgroep: 2.600 lokale bestuurders uit 288 gemeentes
contact: Heino van Benthum