Creatieve invalshoeken bedenken met een andere bril op

Elk jaar weer zomervakantie, feestdagen, goede voornemens. En altijd weer de jaarcijfers, OR-verkiezingen, een nieuwe strategie, samenwerking of nieuwe directeur. Het is de kunst om terugkomende onderwerpen telkens net even anders te brengen, want altijd hetzelfde doen, is saai voor lezers en makers. Maar hoe houd je het zesde artikel over beter samenwerken leuk? Om mediamakers te trainen om die andere, creatieve invalshoek te vinden voor terugkerende onderwerpen, bedachten we de brillenkoffer. Dat werkt eenvoudig. Je kiest een onderwerp, pakt een bril uit de koffer, leest in de invalshoekenwaaier de begeleidende instructie en schrijft de eerste twee alinea’s van je artikel of scenario vanuit die optiek. Daarna doe je dat nog eens met een andere bril. En nog eens. Zo leer je spelen met het uitwerken van onderwerpen en vergroot je je repertoire.

Maters en Hermsen: maatwerk training
doelgroep: communicatieadviseurs, eindredacteuren, redacties
wanneer: sinds 2000
contact: Caroline Togni en Leonie Hage 

Start typing and press Enter to search

Send this to a friend