AAN, print en online versterken en verbinden elkaar
Dat print en online elkaar kunnen versterken, bewijst Netwerkbedrijf Alliander. Het social intranet van Alliander ging eind 2014 online. Daarmee beschikten bedrijf en medewerkers over één platform voor communicatie, samenwerking en ondersteuning van alle bedrijfsprocessen. Om medewerkers wegwijs te maken in het netwerk dat voortdurend in beweging is en geen informatie te laten missen, zette de organisatie personeelsmagazine AAN in om medewerkers wegwijs te maken op het sociale intranet. AAN werd niet alleen een gids, maar verdiepte, verduidelijkte en versterkte ook de informatie op het sociale intranet. Alle rubrieken en verhalen in AAN linken naar online en andersom. Collega’s die op intranet van mening verschillen, komen offline bij elkaar om oplossingen bedenken voor heikele kwesties. De rubriek #durfdoortevragen in het magazine is een follow-up van de rubriek #durftevragen op intranet. AAN checkt of de vragensteller antwoord kreeg en of hij daaraan iets had. De wisselwerking is eindeloos. Op het intranet vind je een instructie veilig werken, in AAN (dat meer ruimte biedt aan emotie en verdieping) een verhaal over een collega die tijdens het werk verongelukte. Het intranet heeft een prominente plek in het magazine, het magazine heeft ook een eigen plek op het intranet, waar de redactie extra´s en aanvullingen deelt, de meest gelezen berichten en blogs bijhoudt en waar lezers kunnen reageren of de redactie tippen.
opdrachtgever: Alliander
Maters en Hermsen: concept, redactie, eindredactie, art direction, design, video
doelgroep: 7000 medewerkers
wanneer: AAN 2008-2018, social intranet 2014-2018