Onze mensen
Echte vakmensen. Maters en Hermsen is de optelsom van ruim dertig jaar ervaring, veertien bedreven journalisten, vormgevers, artdirectors, eventprogrammeurs, camerajournalisten, communicatieadviseurs, projectleiders en stafmedewerkers en een leger aan flexibele redacteuren, designers, fotografen, videomakers, marketeers, podcastmakers. Daardoor hoeven onze opdrachtgevers zich nooit zorgen te maken om het proces of de deadline.
-
Kiki Schollaardt CAMERAJOURNALIST, CONTENTMANAGER
Kiki houdt van verhalen die dichtbij komen – over mensen, hun ideeën en de wereld om hen heen. Als eindredacteur en projectleider schrijft ze onder andere voor donateursblad Kans (Leger des Heils) en de Havenkrant (Havenbedrijf Rotterdam) en werkt ze mee aan evenementen als De Dag van de Stad. Als camerajournalist maakt ze video’s, en in haar rol als contentmanager denkt ze mee over de marketing van Maters en Hermsen. Met een achtergrond in de studie Visuele Etnografie kijkt en luistert ze net even anders. Duurzaamheid en maatschappelijke thema’s hebben haar bijzondere aandacht. Breed inzetbaar dus – van tekst tot beeld, van strategie tot uitvoering.
-
Marjolijn Schoonderbeek artdirector, eventdesign
Opgeleid als redactioneel vormgever is directeur en artdirector Marjolijn al 16 jaar bij MenH de drijvende kracht achter vaak complexe productieprocessen van magazines, websites en andere projecten. Onder haar hoede verschijnen magazines als Eigen Huis Magazine (Vereniging Eigen Huis), Puur natuur (Natuurmonumenten), V&VN Magazine (Vereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden) en Leidraad (Universiteit Leiden). Daarnaast is Marjolijn artdirector van eventdesign, onder meer voor Dag van de Stad.
-
Joke van Rooyen communicatieadviseur, contentmanager
Naast haar lange loopbaan als eindredacteur is Joke altijd blijven schrijven voor opdrachtgevers. Vertaalt communicatievragen van klanten naar aansprekende media en is taalliefhebber in hart en nieren. Draait haar hand niet om voor interviews in het Engels, Frans of Spaans. Haar achtergrond als communicatieadviseur leidde al tot diverse communicatieadviezen bij bedrijven en overheden. Daarnaast geeft Joke trainingen in (eind)redactievaardigheden. Bladmanager van o.a. digitaal magazine RAAD (KPMG, voor bestuurders, commissarissen en toezichthouders), Magazine voor Melkveehouders (voor relaties van Vreugdenhil Dairy Foods) en Zingeven (Cordaid, voor donateurs).
-
Rody van der Pols camerajournalist, contentmanager
Verhalen met inhoud in een paar minuten beeld samenvatten is Rody’s specialisme. Als camera-journalist maakt hij video’s voor online media, zoals reportages, interviews en aftermovies van evenementen en congressen. Script bedenken, filmen, interviewen, monteren, na-bewerken: alles doet hij zelf. Voor opdrachtgevers als de VNG, de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden, Nova College en diverse ministeries. Daarnaast schrijft hij artikelen en is hij eindredacteur van de Havenkrant (Havenbedrijf Rotterdam).
-
Kaisa Pohjola artdirector, eventdesign
Design zit de van oorsprong Finse Kaisa in haar genen. Ze is specialist in tekst-beeldintegratie en koppelt de beste illustrator of fotograaf aan ieder artikel. Kaisa heeft een heel eigen stijl van vormgeven waarmee ze festivals een eigen identiteit en magazines een eigen signatuur geeft. Dat komt mede door haar illustratie skills. Kaisa is specialist in het maken van huisstijlen voor festivals en artdirector van o.a. de magazines Kans (Leger des Heils), Zin geven (Cordaid) en de Medisch Specialist (Federatie Medisch Specialisten).
-
Jeroen Maters conceptontwikkelaar, communicatiestrateeg
Van bladenmaker tot festivals met inhoud, Jeroen is naast eigenaar van Maters en Hermsen al ruim 30 jaar het creatieve brein achter veel grensverleggende concepten. Van de grootste krant van Nederland (Havenkrant) tot een crossmediaal concept voor vier grote regionale dagbladen en van het grootste multidisciplinaire congres over stedelijke ontwikkeling in Nederland (Dag van de Stad) tot een driedaags festival over vitaal oud worden in Lissabon (Lisboa Idade). Denkt groots met één doel: verhalen delen om mensen te bewegen.
-
Caroline Togni contentmanager, trainer
Caroline is journalist in hart en nieren. Verhalen vertellen en delen drijft haar. Verhalen over mensen en hun emoties, in woord en beeld en met wisselende invalshoeken en voor bladen of evenementen en congressen. Caroline is goed in plannen en op haar best als ze op reportage gaat, interviewt, schrijft, teksten redigeert, bladmanagement voert, creatieve brainstorms begeleidt, sprekers voorbereidt op een congres en opdrachtgevers adviseert, coacht of onderwijst. Eindredacteur van o.a. donateurs- en verenigingsbladen Kans (Leger des Heils), PUUR natuur (natuurmonumenten) en BLAD (Stichting Zuid-Hollands Landschap). Projectleider en inhoudelijk programmeur van evenementen als Dag van de Stad, Future Green City en Dag van het Bestuur.
-
Maureen Land event designer, contentmanager
Zolang er zich nieuwe media of events aandienen kan Maureen haar creativiteit kwijt in concepten, artikelen, werkvormen of programmering. Wat de boodschap ook is, zij weet die voor elke doelgroep te vertalen of dat nu hoogopgeleide professionals zijn of kinderen. Vertaalt die boodschap het liefst voor een breed publiek, zoals de omwonenden van de haven van Rotterdam, de bezoekers van het Democratiefestival of de medewerkers van grote organisaties. Hoe meer diversiteit onder het (lezers)publiek, hoe meer mogelijkheden voor creatieve invalshoeken dat biedt. Opgeleid als historicus en docent, begon zij haar loopbaan in de theaterwereld voordat zij in 2000 bij Maters en Hermsen kwam werken.
-
Fred Hermsen communicatiestrateeg, conceptontwikkelaar
Fred heeft ruim dertig jaar ervaring in het bedenken van nieuwe concepten voor media, of dat nu magazines, websites of events zijn. Dat begon in 1993 op een zolderkamer, samen met mede-eigenaar Jeroen. Hij houdt van bladen maken. Is bedenker van diverse bladconcepten – zoals Leidraad, Kans en de Medisch Specialist – en houdt van inhoudelijke programmering, bijvoorbeeld voor de Dag van het Bestuur, de Nacht van Ontdekkingen en het Dorpenfestival. Hij adviseert en coacht daarnaast opdrachtgevers en collega’s en geeft trainingen mediaconcepten en creatief schrijven.
-
Jan Peter Hemminga artdirector, infographicmaker
Zijn jarenlange ervaring als vormgever van diverse media maakt Jan Peter multi-inzetbaar. Zijn interesse in wetenschap en zijn ambitie om zaken visueel begrijpelijk te maken, verklaren zijn liefde voor het maken van infographics. Regelmatig terug te vinden in de Havenkrant, de krant waar hij al meer dan 50 edities zijn designtalent en Rotterdamse roots in kwijt kan. Specialist in beeldbewerking en daarnaast artdirector van o.a. WarmingUP Magazine, digitaal magazine Marin en andere online producties.
-
Marcel Gansevoort online marketing specialist, contentmanager
De gewezen sportjournalist ontwikkelde zich tot eindredacteur en content marketing specialist. Hij is allrounder in online media, SEO, web analytics en content planning en bouwt zelf websites in het populaire WordPress. Marcel is een ervaren eindredacteur en werkt onder meer voor online publicaties van kennisinstituten zoals Deltares, MARIN, Warmtecollectief Warming UP en is verantwoordelijk voor het jaarlijkse TO2-magazine. Verder is hij is eindredacteur van de Havenkrant (Havenbedrijf Rotterdam) en personeelsmagazine Overal (ministerie van IenW).
-
Rachida Moussaten officemanager
Al meer dan tien jaar houdt Rachida op de achtergrond ons bureau overeind en zorgt ervoor dat wij zorgeloos kunnen werken. Even gemakkelijk ontfermt ze zich over administratieve als facilitaire zaken. Ze beheert agenda’s, bureauplanningen, ontfermt zich over AVG, personeelszaken, freelancers, de ICT, het onderhoud en verbouwingen van ons pand. Bel ons algemene nummer en je krijgt met Rachida te maken, en dat is altijd een goed teken.
-
Stephan van den Burg artdirector, beeldspecialist
Kunstenaar, vormgever, journalist – Stephan bezit alle vaardigheden en kwaliteiten die hem tot bladenmaker pur sang maken. Inhoud en vorm gaan bij Stephan altijd samen. Zijn werk krijgt meerwaarde door zijn kunstenaarsblik en jarenlange ervaring als journalist. Volgt de wereldwijde trends in magazines maken op de voet en heeft een scherp oog voor fotografie. Beeldspecialist en bedenker van veel bladconcepten zoals RAAD, en werkt aan onder meer personeelsblad Overal (ministerie van IenW) alumnimagazine Leidraad (universiteit Leiden), verenigingsmagazine Medisch Specialist (Federatie Medisch Specialisten) en verenigingsblad Eigen Huis (Vereniging Eigen Huis).
-
Heino van Benthum communicatiestrateeg, conceptontwikkelaar
Directeur Heino van Benthum werkt graag met onze opdrachtgevers samen aan een sterkere band met hun belangrijkste doelgroepen. Dit doet hij bij Maters en Hersmen al 26 jaar. Hij vertaalt het liefst complexe inhoud over maatschappelijke thema’s naar verhalen en communicatieconcepten die een groot publiek beroeren. Hij stond aan de wieg van de Havenkrant (Havenbedrijf Rotterdam) en vele politiebladen en andere personeels- en relatiemagazines. Ook ontwikkelt hij concepten voor evenementen als de Dag van de Lokale Democratie, Voorbij de verwarring en de Sociale Toer. Hij adviseert, coacht en doceert graag over het vak en maakt zelf verhalen.