Puur  natuur

Puur natuur

‘Willen jullie helpen Puur Natuur te verbeteren?’, vroeg Natuurmonumenten in de zomer van 2014. Dat deden we natuurlijk graag. Vier nummers later al gaven de lezers het ledenmagazine een 7,8, het hoogste waarderingscijfer ooit. Vooral de geloofwaardigheid scoorde hoger dan ooit. Drie jaar later is  Natuurmonumenten er nog net zo blij mee als wij.

Vertel me meer
Natuurmonumenten
Kans

Kans

De grootste charitatieve instelling van Nederland Leger des Heils is voor een belangrijk deel afhankelijk van donateurs. In Kans geven we mensen die in de problemen zijn geraakt een gezicht. De lezer beseft: dit had ik ook kunnen zijn. Kans legt contact en inspireert tot nog meer betrokkenheid bij de doelen, activiteiten en resultaten van het Leger des Heils.

Vertel me meer
Leger des Heils
Leidraad

Leidraad

Een minder afstandelijke, meer Leidse Leidraad. Dat was het doel van de restyling van het alumniblad van Universiteit Leiden. Een moderner magazine in vorm en beeld, met herkenbare alumni en realistische verhalen. Zestigduizend afgestudeerden volgen het blad, dat drie keer per jaar verschijnt. Libris-winnaar en oud-Leidenaar Ilja Leonard Pfeijffer siert de eerste cover.

Vertel me meer
Universiteit Leiden
Democratisch Zakboekje

Democratisch Zakboekje

Het Democratisch Zakboekje zet aan tot nadenken, experimenteren, ontmoeten en bouwen aan een nieuwe lokale democratie. Vol uitdagende opdrachten om aan de slag te gaan. Uitgedeeld aan de 1000 deelnemers van De Dag van de Lokale Democratie. Concept en vormgeving in samenwerking met BZK en VNG voor De Democratic Challenge. Ook online.  

Vertel me meer
BZK en VNG
KIEK

KIEK

Natuurmonumenten verandert. Ook personeelsblad Stuifmail kreeg een facelift. In april 2014 ontvingen de 700 medewerkers de vernieuwde KIEK. Maters & Hermsen ontwierp het blad, gaf het vorm en begeleidde de gedeeltelijk nieuwe redactie. KIEK verschijnt vier keer per jaar. Natuurmonumenten zorgt voor tekst en redactie, Maters & Hermsen voor vormgeving.

Vertel me meer
Natuurmonumenten
Goedgeld

Goedgeld

Goedgeld, het magazine van de ASN Bank, biedt klanten vijf keer per jaar inspiratie en informatie. Bekende en ‘gewone’ mensen vertellen wat hun beweegt als het gaat om de samenleving, het klimaat en de natuur. Goedgeld belicht maatschappelijke projecten, duurzaam leven en idealistische initiatieven. En natuurlijk bankproducten. 

Vertel me meer
ASN Bank
Havenkrant

Havenkrant

De Havenkrant vertelt hoe bewoners met bedrijven, overheden en het Havenbedrijf Rotterdam samenwerken aan een mooie en veilige haven. De krant laat zien welke leuke dingen te doen zijn in de haven en interesseert potentiële havenwerknemers. Zo brengen we de haven dichterbij. Wij ontwikkelden het concept en verzorgen samen met het Havenbedrijf de productie van de krant. Oplage: 500.000 exemplaren.

Vertel me meer
Havenbedrijf Rotterdam
Delta life

Delta life

Deltares is het Nederlandse innovatie- en kennisinstituut voor water, ondergrond en infrastructuur. Het doet onderzoek om dichtbevolkte en economisch belangrijke delta's bewoonbaar te houden. Door de klimaatverandering hebben overheden en bedrijven deze kennis hard nodig. Wij hielpen Deltares met strategisch communicatieadvies, het formuleren van een bladconcept voor een tweetalig blad en de art-direction.  

Vertel me meer
Deltares
Sozavox

Sozavox

Bij de nieuwe start van Sozavox past ook een nieuwe uitstraling. Het idee: niet hip, wel modern. Nieuw, licht papier, eigentijdse letter, kleiner formaat. En we haalden samen met de redactie de bezem door de rubrieken en het beeldbeleid: echte mensen in een relevante omgeving. Sozavox is een modern, degelijk blad dat durft te gaan voor inhoud. Sozavox kan er weer jaren tegenaan. Maters & Hermsen verzorgde de restyling en helpt het blad maken.

Vertel me meer
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
RAAD

RAAD

De naam RAAD was een terloopse suggestie van collega Jeanette. De spijker op z’n kop. Want het magazine reikt commissarissen en bestuurders niet alleen de helpende hand met praktische tips, persoonlijke ervaringen en diepere overwegingen, maar laat ook zien wat de moderne raad ìs, met al zijn menselijke eigenschappen en uitdagingen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar.

Vertel me meer
KPMG
AAN

AAN

AAN is het personeelsmagazine van netwerkbedrijf Alliander dat MH sinds 2008 maakt. Geen strijd bij Alliander tussen papier of digitaal. AAN werkt als gids voor het sociale intranet. Het blad wijst de weg, verdiept, verduidelijkt en versterkt de informatie op het intranet. En dat werkt goed samen. MH bedacht het concept, doet de (eind)redactie, beeldredactie, vormgeving en schrijft of filmt voor AAN. 

Vertel me meer
Alliander
IO

IO

IO 'in opleiding' informeert professionals over belangrijke ontwikkelingen in en rond medische, verpleegkundige en paramedische opleidingen en onderwijs. IO behandelt vaak een centraal thema vanuit verschillende invalshoeken. Bijvoorbeeld hoe zorg je dat we in 2015 zo’n 125.00 goed opgeleide verpleegkundigen hebben? MH bedacht en verzorgt de vormgeving en beeldredactie en schrijft artikelen voor IO. 

Vertel me meer
Instituut voor onderwijs en opleiden VUmc
IOO Jaarmagazine / IO in cijfers

IOO Jaarmagazine / IO in cijfers

IOO is een uitgave van IO, het Instituut voor onderwijs en opleiden van het VUmc. IO staat voor innovatie en ontwikkeling in het onderwijs aan zorgprofessionals. IOO staat voor 100 cijfers, het jaarmagazine van IO in feiten en cijfers. MH gaf dit Jaarmagazine 2017 vorm net als de In cijfers 2016 in lijn met IO magazine. 

 

Vertel me meer
Instituut voor onderwijs en opleiden VUmc
ZinGeven

ZinGeven

Cordaid Memisa, Cordaid Kinderfonds, Cordaid Mensen in Nood en Cordaid Bond zonder Naam hebben een nieuw, gezamenlijk blad. Het unieke van Cordaid is dat de verschillende fondsen samen de strijd aangaan tegen armoede. Zingeven laat die eenheid in verscheidenheid zien.

Vertel me meer
Cordaid
GeZZond

GeZZond

Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid stuurt haar klanten vier keer per jaar het relatiemagazine GeZZond, een sfeervol en warm blad voor verzekerden in Leiden en omstreken. Gezond leven. gezond eten, sporten, bewegen - hoe zorg je goed voor jezelf? Met GeZZond laat Zorg en Zekerheid zien dat zij dicht bij haar verzekerden staat.

Vertel me meer
Zorg & Zekerheid
Koppeling

Koppeling

Bij één NS past één personeelsblad. We werkten samen met de redacties van de ‘oude’ bladen aan dat blad voor machinisten en conducteurs van Reizigers, techneuten van NedTrain en commerciëlen van Stations. Het nieuwe blad heet nog steeds Koppeling, een naam die al meer dan een halve eeuw meegaat. Maar inhoud en vorm passen beter bij de NS van nu en straks.

Vertel me meer
NS
WE

WE

Medewerkers meenemen in de snelle ontwikkelingen en groei bij het bedrijf. Dat is het doel van het nieuwe medewerkersmagazine van Vreugdenhil Dairy Foods. Daarnaast beoogt WE de saamhorigheid te vergroten door veel gezichten van de vier vestigingen – van Scharsterbrug tot Gorinchem – te laten zien, en hun meningen te laten horen. WE laat zien hoe een blad van acht pagina’s toch veel inhoud kan brengen.

Vertel me meer
Vreugdenhil Dairy Foods
Iradokrant

Iradokrant

De IradoKrant verschijnt twee keer per jaar en wordt huis aan huis bezorgd bij alle huishoudens in Schiedam. De krant laat zien hoe Irado samen met de inwoners van Schiedam werkt aan een plezierige en duurzame leefomgeving.

Vertel me meer
Irado
Regionale kranten

Regionale kranten

Samen met art director Luis Mendo begeleidde Maters & Hermsen de ontwikkeling van een nieuwe formule voor vier regionale kranten van HDC Media: het Leidsch Dagblad, de Gooi- en Eemlander, Almere Vandaag en Alphen.cc. In zeventien brainstormsessies met redacties, commercie en vormgeving ontwikkelden we een crossmediaal concept met een centrale plaats voor een eigentijdse, compacte krant.

Vertel me meer
HDC Media
V&VN Magazine

V&VN Magazine

V&VN Magazine is er voor de 90.000 leden van Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland, de grootste beroepsvereniging van ons land. Het blad verbindt en verdiept en ondersteunt de missie van V&VN: ervoor zorgen dat hun ledenmet trots en passie hun beroep uitoefenen. MH ontwierp het blad, geeft het vorm en voert de beeldredactie. Dat doen we ook voor hun jaarverslag.

Vertel me meer
V&VN
kb/

kb/

kb/ is het magazine van de Koninklijke Bibliotheek, de Nationale Bibliotheek van Nederland. Relaties en vrienden krijgen het blad toegestuurd. MH bedacht het concept en is verantwoordlijk voor vormgeving, beeldredactie en eindredactie en schrijft ook artikelen voor kb/

Vertel me meer
Koninklijke Bibliotheek
vorige volgende
Meer weten over MH en print

Intiem. Persoonlijk. Mooi. Inspirerend. Ontroerend. Creatief. Prikkelend. Onderzoekend. Diepgaand. Om rustig voor te gaan zitten. Om mee te nemen. Om te bewaren. Om uit te lenen. Herbruikbaar. Zonder batterijen. Valt niet kapot.

Een magazine voor klant, relatie of personeel blijft een cadeau. Een paar keer per jaar op de mat. Of juist eenmalig. Een magazine of een boek rond een belangrijk onderwerp of thema. Met kranten kun je net zo veel bereiken als met magazines, maar dan sneller. De uitstraling is zakelijker, betrouwbaarder, inhoudelijker. Ideaal voor publiekscommunicatie over onderwerpen waar veel verschillende kanten aan zitten.  Of ter aanvulling of afsluiting van een congres, festival of bijeenkomst.

 

 

Contactformulier

Je bent op zoek naar advies of hulp?

Maters & Hermsen
Herengracht 48
2312 LE  Leiden
Telefoon: 071-513 34 30
E-mail: info@matershermsen.nl