Puur  natuur

Puur natuur

‘Willen jullie helpen Puur Natuur te verbeteren’, vroeg Natuurmonumenten in de zomer van 2014. Dat deden we natuurlijk graag. Vier nummers later geven de lezers het ledenmagazine een 7,8, het hoogste waarderingscijfer ooit. Vooral de geloofwaardigheid van het blad wordt hoger gewaardeerd dan voorheen en daar is Natuurmonumenten net zo blij mee als wij.

Vertel me meer
Natuurmonumenten
Leidraad

Leidraad

Een minder afstandelijke, meer Leidse Leidraad. Dat was het doel van de restyling van het alumniblad van Universiteit Leiden. Een moderner magazine in vorm en beeld, met herkenbare alumni en realistische verhalen. Zestigduizend afgestudeerden volgen het blad, dat drie keer per jaar verschijnt. Libris-winnaar en oud-Leidenaar Ilja Leonard Pfeijffer siert de eerste cover.

Vertel me meer
Universiteit Leiden
KIEK

KIEK

Natuurmonumenten verandert. Personeelsblad Stuifmail kreeg als laatste een facelift. In april ontvingen de 700 medewerkers voor het eerst KIEK. Maters & Hermsen ontwierp het blad, gaf het vorm en begeleidde de gedeeltelijk nieuwe redactie. Dit jaar verschijnt KIEK nog vier keer. Ook in die nummers zorgen redacteuren van Natuurmonumenten voor tekst en redactie en Maters & Hermsen voor de vormgeving.

Vertel me meer
Natuurmonumenten
Staal/Idee

Staal/Idee

Staalbankiers wil bijzondere aandacht besteden aan zijn institutionele relaties. Het nieuwe magazine Staal/Idee gaat over leiderschap en inspiratie, recycling van afval, sociaal ondernemen en duurzaam beleggen in de non-profit wereld. Het is een mooi blad geworden, met ruw papier en indringende fotografie. Onze ambitie is om de 3000 lezers elke editie minstens één goed idee te geven.

Vertel me meer
Staalbankiers
Publieksbrochure MH17

Publieksbrochure MH17

We schrijven mee aan de publieksversies van onderzoeksrapporten die voor een breder publiek interessant zijn. Informatie die vaak ingewikkeld, zeer wetenschappelijk, soms technisch en taai is, vertalen we naar een leesbare, overzichtelijke publicatie. Dat deden we ook voor de rapporten over de MH17 vliegramp.

Vertel me meer
Onderzoeksraad voor Veiligheid
Delta life

Delta life

Deltares is het Nederlandse innovatie- en kennisinstituut voor water, ondergrond en infrastructuur. Het doet onderzoek om dichtbevolkte en economisch belangrijke delta's bewoonbaar te houden. Door de klimaatverandering hebben overheden en bedrijven deze kennis hard nodig. Wij hielpen Deltares met strategisch communicatieadvies, het formuleren van een bladconcept voor een tweetalig blad en de art-direction.  

Vertel me meer
Deltares
Kans

Kans

Het donateursblad van het Leger des Heils geeft donateurs en relaties een gevarieerd en hedendaags beeld van het Leger des Heils. Bekende en onbekende mensen vertellen hun verhaal en maatschappelijke ontwikkelingen worden journalistiek belicht. Kans legt contact en inspireert tot nog meer betrokkenheid bij de doelen, activiteiten en resultaten van het Leger des Heils.

Vertel me meer
Leger des Heils
24/7

24/7

Samen met de grootste werkgever van Nederland maken we het magazine 24/7. Het blad laat zien dat politiewerk vakmanschap vereist én mensenwerk is. 24/7 zet actuele thema’s op de agenda, biedt ruimte voor de emoties die bij het politievak horen, brengt helder in beeld en zoekt, zoals we ook van de politie verwachten, zaken tot de bodem uit.

Vertel me meer
Nationale Politie
Gewoon doen!

Gewoon doen!

Snel schakelend een journalistieke productie in elkaar zetten blijft het mooiste om te doen. ABN Amro wilde medewerkers betrekken bij de ontwikkeling van het Nieuwe Werken terwijl het Nieuwe Werken nog niet was uitgekristalliseerd. We maakten een vlot, eenmalig magazine met veel verschillende perspectieven op hetzelfde thema.

Vertel me meer
ABN Amro
Sozavox

Sozavox

Bij de nieuwe start van Sozavox past ook een nieuwe uitstraling. Het idee: niet hip, wel modern. Nieuw, licht papier, eigentijdse letter, kleiner formaat. En we haalden samen met de redactie de bezem door de rubrieken en het beeldbeleid: echte mensen in een relevante omgeving. Sozavox is een modern, degelijk blad dat durft te gaan voor inhoud. Sozavox kan er weer jaren tegenaan. Maters & Hermsen verzorgde de restyling en helpt het blad maken.

Vertel me meer
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
WE

WE

Medewerkers meenemen in de snelle ontwikkelingen en groei bij het bedrijf. Dat is het doel van het nieuwe medewerkersmagazine van Vreugdenhil Dairy Foods. Daarnaast beoogt WE de saamhorigheid te vergroten door veel gezichten van de vier vestigingen – van Scharsterbrug tot Gorinchem – te laten zien, en hun meningen te laten horen. WE laat zien hoe een blad van acht pagina’s toch veel inhoud kan brengen.

Vertel me meer
Vreugdenhil Dairy Foods
RAAD

RAAD

De naam RAAD was een terloopse suggestie van collega Jeanette. De spijker op z’n kop. Want het magazine reikt commissarissen en bestuurders niet alleen de helpende hand met praktische tips, persoonlijke ervaringen en diepere overwegingen, maar laat ook zien wat de moderne raad ìs, met al zijn menselijke eigenschappen en uitdagingen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar.

Vertel me meer
KPMG
ZinGeven

ZinGeven

Cordaid Memisa, Cordaid Kinderfonds, Cordaid Mensen in Nood en Cordaid Bond zonder Naam hebben een nieuw, gezamenlijk blad. Het unieke van Cordaid is dat de verschillende fondsen samen de strijd aangaan tegen armoede. Zingeven laat die eenheid in verscheidenheid zien.

Vertel me meer
Cordaid
Koppeling

Koppeling

Bij één NS past één personeelsblad. We werkten samen met de redacties van de ‘oude’ bladen aan dat blad voor machinisten en conducteurs van Reizigers, techneuten van NedTrain en commerciëlen van Stations. Het nieuwe blad heet nog steeds Koppeling, een naam die al meer dan een halve eeuw meegaat. Maar inhoud en vorm passen beter bij de NS van nu en straks.

Vertel me meer
NS
GeZZond

GeZZond

Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid stuurt haar klanten vier keer in het jaar relatiemagazine GeZZond. Een sfeervol en warm blad voor verzekerden in Leiden en omstreken, dat bijvoorbeeld artikelen over gezond leven -  sporten, bewegen, voeding, preventie- bevat . Met  GeZZond wil Zorg en Zekerheid laten zien dat zij als regionale zorgverzekeraar dicht bij haar verzekerden staat.

Vertel me meer
Zorg & Zekerheid
vorige volgende
Meer weten over MH en magazines

Intiem. Persoonlijk. Mooi. Inspirerend. Ontroerend. Creatief. Prikkelend. Onderzoekend. Diepgaand. Om rustig voor te gaan zitten. Om mee te nemen. Om te bewaren. Om uit te lenen. Herbruikbaar. Zonder batterijen. Valt niet kapot. Een magazine voor klant, relatie of personeel blijft een cadeau.

Contactformulier

Je bent op zoek naar advies of hulp?

Maters & Hermsen
Herengracht 48
2312 LE  Leiden
Telefoon: 071-513 34 30
E-mail: info@matershermsen.nl